Service af Quooker: Her er alt, du skal vide

Efter en årrække er det nødvendigt at servicere din Quooker. De mest almindelige fejl ved en Quooker er blinkefejl, som der kan være en række forskellige årsager til. Dem kan du læse og se meget mere om her.

Afhængigt af vandets hårdhed i dit område vil gennemstrømningen af vand fra din Quooker desuden reduceres med tiden. Dette løses ved at afkalke hanesien, altså filteret inde i hanetuden, hvilket du selv kan gøre ved at lægge sien i blød i husholdningseddike i nogle timer. Oplever du stadig problemer, skal din Quooker formentlig til serviceeftersyn. Vi anbefaler, at du får din Quooker serviceret efter 3-5 år, hvis du har en PRO3-beholder. Har du en COMBI- eller COMBI+-beholder, skal din Quooker serviceres oftere – typisk efter 2-4 år.

Alt du skal vide, hvis du oplever fejl på Quooker

Der er primært to årsager til, at en Quooker skal serviceres. Den ene er det aktive kulfilter, som efter flere års brug gerne skal skiftes. Den anden er tilkalkning af beholderen.


HiTAC-vandfilter skal skiftes efter 5-6 år

Inde i Quooker-beholderen sidder der et aktivt kulfilter, som forbedrer vandkvaliteten. Vandet fra en Quooker er derfor altid bedre kvalitet, end det vand du får fra en almindelig hane, og det vil ikke have en bismag af for eksempel klor, som kan være tilfældet nogen steder – og i især København. Du bør skifte kulfilteret efter 5-6 år.

»HiTAC-filteret har en vis kapacitet, og vi anbefaler derfor, at man – afhængig af forbrug – skifter det efter 5-6 år. Efter 5-6 år har filteret ikke længere nogen rigtig nytte, men det er ikke nødvendigvis noget, man direkte opdager med det samme, så det er godt at være opmærksom på,« forklarer Brian G. Christensen, After Sales Manager hos Quooker.

Skiftes filteret ikke efter 5-6 år, vil det ikke længere være i stand til at rengøre vandet. Selv om du sagtens stadig kan bruge vandet, så vil du kunne opleve, at den bismag, der er i vandet i dit lokalområde, vender tilbage, i takt med at filterets nytte forringes.


Tilkalkning af beholder

Tilkalkning af Quooker-beholderen skyldes det danske grundvand. I visse områder af Danmark er jorden meget kalkholdig, og det gør vandet hårdt. Kalken fra grundvandet sætter sig inde i beholderen, og selv om beholderen er designet til at kunne klare op til 2-3 kilo kalk, så vil kalken på et tidspunkt nedsætte Quookerens funktionsevne.

»På et tidspunkt kan der ophobe sig så meget kalk inde i beholderen, at man oplever nedsat kapacitet og funktionsevne. Quookeren vil sprutte og dampe en masse, og det vil tage længere tid at fylde en gryde med kogende vand. Det er svært at sige, hvornår kalken præcis overvinder Quookeren, men det er typisk efter 2-5 år afhængig af bopæl og brugsmønster,« forklarer Brian G. Christensen.

COMBI- og COMBI+-beholderne kalker hurtigst til, da disse også bliver brugt til at lave varmt vand til husstanden, mens en PRO3-beholder ikke kalker lige så hurtigt til, fordi den udelukkende bliver brugt til kogende vand.

Forstå forskellen på Quooker-modellerne: Den ultimative guide til dit Quooker-valg


Hvad koster service af Quooker?

Du har en række muligheder for service. I vores serviceshop kan du bestille teknikerbesøg til fejlfinding og reparation af din Quooker, købe reservedele og få 'swoppet' din beholder – nemt og hurtigt.

Et SWOP er en service, som på en nem måde sikrer, at du ikke skal undvære din Quooker en eneste dag. Med SWOP får du nemlig ombyttet din beholder med det samme, og du får 12 måneders garanti på den nyrenoverede beholder.

Læs mere om reservedele til din Quooker og SWOP-konceptet.

Du har overordnet fire muligheder for service:


1. Gør det selv

Vi tilbyder servicekits til en række beholdere. Med et servicekit kan du selv reparere din Quooker-beholder, og dette er den billigste løsning i forbindelse med service. På siden Gør det selv kan du se, om du kan købe et servicekit til netop din beholder. 


Læs mere om servicekit og brugen heraf.

Prisliste
  • PRO3/PRO7 servicekit: 595 kr. (varenr. 10000)
  • Combi-servicekit: 745 kr. (varenr. 100059)
  • Combi-servicekit uden HiTAC filter: 395 kr. (varenr. 55020)


2. SWOP – Besøg af tekniker

Teknikerbesøg tilbydes i hele Danmark bortset fra ikke-brofaste øer.

Her kommer en tekniker ud til din adresse og ombytter beholderen med en nyrenoveret beholder. Prisen for servicen afhænger af, hvilken beholder du har.

Vigtig information: I forbindelse med teknikerbesøg er det vigtigt, at der er uhindret adgang til din Quooker-beholder. Derudover skal beholderen have været slukket 24 timer forud for besøget. Er dette ikke sket, kan teknikeren ikke udføre servicen og må køre igen.


Prisliste
  • PRO3 VAQ: 1.995 kr.
  • PRO7 VAQ: 2.395 kr.
  • COMBI/COMBI+: 2.195 kr.
 

3. SWOP – Drive-in-service

Du indleverer selv din Quooker-beholder til vores autoriserede værksted, og vi ombytter beholderen med det samme. Du monterer efterfølgende selv den nye beholder. Du finder vores værksted på adressen: Mesterlodden 42, 2820 Gentofte.

Prisliste

  • PRO3 VAQ: 1.395 kr.
  • PRO7 VAQ: 1.795 kr.
  • COMBI/COMBI+: 1.595 kr.

4. SWOP – Pakkeservice
Du har også mulighed for at få tilsendt en ny Quooker-beholder med posten, og så udskifter du selv den gamle beholder med en ny. Den gamle sender du retur til os i kassen, som du modtog med den nye beholder. Du kan nemt og hurtigt bestille pakkeswop i vores serviceshop, og alle priser er inklusive returporto.


Prisliste

  • PRO3 VAQ: 1.595 kr.
  • PRO7 VAQ: 1.995 kr.
  • COMBI/COMBI+: 1.795 kr.

QUOOKER SUPPORT

RING TIL OS På
70 25 20 40
ÅBNINGSTIDER

Åbningstider Service
Telefon & Drive in shop:
Man-tors: 8.15 - 16.00
Fredag: 10.00 – 15.00

Åbningstider adminstration
Man-tors: 9.00- 16.00 
Fredag: 10.00-15.00

Åbningstider ifm. julen 2018
Service kan kontaktes telefonisk i hverdagene mellem jul og nytår (27.+28. december).

Administrationen har lukket for telefonisk henvendelse mellem jul og nytår (fra 22. december til og med 1. januar).

OBS: Fredag den 14. december 2018 lukker både service og administration kl. 12.30.